söndag 1 november 2020

Alla helgons dag

 Vilken härlig höstdag det blev. Solsken, blå himmel och tolv grader varmt. Eftersom jag lagt mycket tid på min inomhusrenovering så har jag inte varit så duktig på att städa utomhus än men idag blev det lite gjort i allafall. 

Först lite pyssel. Plockade vackra blad och blomster till små buketter till gravarna. 

Fyra buketter till gravar och minneslund 

Minneslunden

Trädgården är så fin just nu och runt om lyser höstlöven med gula klara färger mot den blå himlen. I min stora kruka, som egentligen är ett cementrör, har det ramlat ned lönnlöv bland ljungen och kålen. Väldigt vackert tycker jag.

Min stora ”kruka” som dekorerat sig själv 
med höstlöv

Tänk att det fortfarande växer tomater som går att äta. De gula tomaterna är så goda så det är nästan som godis. 
En liten paprika hittade jag också. Det är väldigt bra med växthus men nästa år ska jag inte odla så tätt för det blev som en djungel där inne.

Sista tomatskörden 31/10

Nu är växthuset tömt på växter. I morgon ska jag städa och sopa rent så det går lättare att komma igång i vår.

Kanske ska jag odla lite persilja i växthuset. Det har jag sett många som gör och att den trivs hela vintern. Vi får se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar