söndag 27 september 2020

Covid 19

 Jag har testats positivt för Covid 19. Med svaga symtom som ändå var lite utöver det vanliga samt med vetskap om smittade kollegor fick jag testa mig igen. För femte gången. Efter en dag med möjlighet till att arbeta hemma så fick jag beskedet på sms. Väldigt konstig känsla. Sen följde diverse åtaganden både från mig och från infektionsläkare på smittskydd samt från vårdhygien. Oviss närmaste tid nu med alla konstiga symtom som verkar tillta dag för dag.


Med detta sagt och med en kropp som i vissa stycken strejkar så får jag dela med mig av hösten som den kommer. Känner inga dofter, vilket ju är en av höstens fantastiska egenskaper. 


Här får ni lite höst från mig och så ska jag ta och gå en promenad. Andningen är tung, men det är ändå ok. 

Lingonplockning i skogen

Gula tomater i överflöd





Nypon efter klätterrosens fina sommar



Rosenskärorna

Lejongap och Kärleksört


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar