måndag 18 januari 2021

Januari 2021

 Nytt år med nya möjligheter! Så tänkte jag liksom många andra kan jag tänka mig. 2020 var ett riktigt sorgligt år både personligt men också i världen. Hoppas verkligen att detta året blir ett fint år.


Jag hade planerat att inte vara sjuk alls i år eftersom jag slog rekord i sjukdagar förra året. Mina planer fungerade jättebra i två veckor. Sen vaknade jag en morgon och världen snurrade. Ju mer jag rörde på huvudet desto mer intensivt snurrade det. Det var riktigt läskigt och jag mådde riktigt illa. Förstod att det nog rörde sig om godartad lägesyrsel så jag utförde några övningar/ manövrar som jag ju gör ibland med patienterna och det fungerade. Det värsta snurret hejdade sig och nu efter några dagar så är det nästan borta.

Ute är det minusgrader och snö. Äntligen. Det gör så mycket när det ligger snö på träden och marken. Det är så fint.

Köpte mig en spark idag som jag provade och den gick som hejsan. Hoppas isen ligger kvar i helgen så vi kan åka ut på sjön en sväng.


Måste sticka färdigt Stefans lovikkavantar för det hör väl till sparkåkningen, eller hur

God fortsättning på det nya året!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar