söndag 15 november 2020

Lövkrattning och fortsatt hallrenovering

Efter att jag tillfrisknat så blev S sjuk i covid-19. Eländes elände detta virus som nu sprider sig till fler och fler. På sjukhuset där jag jobbar är det många som vårdas för covid-19 och de har det kämpigt så jag var väldigt orolig för S men han verkar ha fått en lindrigare variant.

På förmiddagen krattade jag löv i trädgården. Gamla höga ekar och stora lönnträd har fällt sina löv och de ska inte ligga kvar på gräsmattan i vinter så det var bara att sätta igång. Solen sken och det var rätt så varmt och vindstilla. Härligt!

Många lövhögar blev det

S har nu återhämtat sig ganska väl och är smittfri så vi tog vid med hallrenoveringen idag igen. Jag målade taket i trappan vilket man inte får ha höjdskräck för. Hua så läskigt att stå på en stege i trappen och sträcka sig ut för att nå upp till hörnet längst in men jag klarade det. 

Takmålning på gång 

S primade golvet och drog lite slangar för elen till golvvärmen. 


Primer

Slangar till elen





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar