tisdag 26 maj 2020

Paprikorna har flyttat ut

Idag har jag lämnat prover på Vårdcentralen. Jag är svårstucken så det tog tid, men efter femte försöket och ett byte av sjuksköterska så lyckades de att fylla några rör med blod. Extra besvärligt idag när de fick bära särskild skyddsutrustning eftersom jag är förkyld också.

När jag kom hem gick jag ut till växthuset med mina förgrodda paprikor. Ja band upp dem lite lätt så de får ett stöd att växa till sig mot och kupade jorden runt plantorna eftersom det är lite grunt med jord i såbädden. Jag tänker att det borde fungera lika väl med kupad jord runt plantorna som om de hade fått bli kruk-paprikor.
Gul Paprika ”Luteus”

Min fina trådrulle

Idag blir en solig och varm dag så jag får nog flytta ut till hammocken om en stund. Gräsklippningen får vänta till ikväll då det är väldigt fuktigt efter gårdagens regn. Behöver nog be om hjälp med klippningen också eftersom jag inte mår helt ok för några kraftansträngningar än eller så klipper jag i små små doser....

Min att-göra-lista är snart fullbordad:

Min plan för närmaste tiden i växthuset:
1.  Byta ut plankorna inne i växthuset.  Klart
2.  Fylla på med stenkross och stenmjöl. Klart
3.  Lägga plattor och fixa såbänken.  Klart
4. Ställa in hyllor i växthuset till försåddar.  Klart
5. Krukor och jord till alla tomater, paprikor och gurkor.   Lite kvar....


Phu vad varmt...... mot hammocken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar