onsdag 13 maj 2020

Odlingsförberedelser i kvällssol

Inatt snöade det här men idag har solen strålat på nästan klarblå himmel och värmt upp jorden igen. Inte ett spår av snön och det verkar inte som att blommorna på äppelträden har tagit skada heller. Vore väldigt trist om det inte blev några äpplen i år heller.

Har en sjukdom som går i skov. Tänker inte berätta så mycket mer om den sjukdomen här, men symtomen gör tyvärr att jag måste stanna hemma då och då. Idag var en sån dag, men det verkar vända igen så nu ikväll är jag på benen och redo igen.

Passade på att måla två pallkragar med röd slamfärg och peta ned lite spritärtor i min nya täckodling.
Två pallkragar fick färg ikväll.
Det blir lite lagom diskret och väldigt lantligt tycker jag!

Täckodling med äldre jord blandat med kompost och kogödsel
lite gräsklipp och sen till själva fåran lite ny planteringsjord!
I denna fåran blir det spritärtor. Kan sås fler gånger under en säsong. 
Till sist ett väldigt bra tips på Youtube. Sara Bäckmo och hennes odlingstips. De ska jag titta på när jag åker buss till jobbet i morgon.

Ha en bra kväll i solen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar