måndag 18 maj 2020

Äppelblommor

Äppelträden står i blom och det är så vackert men vädret är fortfarande ostadigt och rätt kallt emellanåt. Ser inga bin och humlor kring blommorna så jag håller tummarna att de är där när inte jag står och tittar. Förra året var inget äppelår. Många jag talar med berättar att deras äppelträd ger mycket frukt varannat år men mina träd har många äpplen nästan alla år utom ibland.

Min granne som var biodlare har tyvärr flyttat och det är väldigt synd, för nu får jag förlita mig på vilda bin och humlor och det är inte lika säkert. Jag har ju tänkt att göra några bon till humlorna som jag sett på pinterest. Kanske är det läge att göra det nu......

Är fortfarande inte riktigt återställd från min sjukdom så det blev trädgårdsarbete i små små doser igår. Lite ogräsrensning och så tvättade jag golvet i växthuset och krukorna som ska stå på dem.

Äppelblommor



Hyllis x 2 på plats



I år blir det mycket rabarber hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar