lördag 27 augusti 2022

Jag har blivit farmor

Det var länge sen jag skrev sist, men nu ska jag skriva några rader och snabbspola det senaste året. Det största som har hänt är att jag blev farmor till en liten flicka. 220631 kom hon så jag har, som ni säkert förstår, stickat och stickat....och stickat en massa barnkläder som lilla A fick när hon var alldeles nyfödd. Sen har det blivit en del småstickat senare också förstås. Utelämnar det tråkigaste men livet går vidare, dock står renoveringen stilla och har gjort så ett år. Jag har hållit till i trädgården i stället. Har grävt land och rensat ogräs. Ogräs i gruset är ett riktigt Sisyfos-arbete. Hade önskat lite påhälsning då och då, men så är det nog att tillhöra det äldre gardet. Har i alla fall hälsat på min mamma några ggr i sommar och vi har haft det så mysigt och trevlig med skog, utflykter och trädgårdsjobb. Har börjat orientera, vilket är så roligt, jobbigt och svårt. Passar mig alldeles perfekt. Jag har sprungit fel och sprungit bort mig rejält några gånger, men jag ger mig inte, så tiderna blir därefter. Ser det som go träning! Jag återkommer med bilder och mer inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar