torsdag 16 juli 2020

Lila Kastellet är äntligen färdig!

Äntligen är jag färdig med den lila versionen av Kastellet. Tröjan tog evigheter att färdigställa eftersom jag stickade hela oket fel och var tvungen att repa upp flera gånger. När jag nästan var färdig med hela tröjan råkade jag välta en kopp kaffe rakt ned i stickkorgen och fick fina kaffefläckar på tröjan också. För att kunna tvätta bort fläckarna på bästa sätt var jag tvungen att sticka färdigt tröjan först, men nu är den äntligen klar och fläckarna gick bort så jag är nöjd. Nu är tröjan tvättad och blockad  och ligger på tork.




Krusbären börjar mogna och jag passade på att göra lite marmelad. Använde cirka en liter krusbär och fem deciliter strösocker som jag lät koka i ungefär en halvtimme. Pressade i en halv citron under koktiden och hällde sedan upp marmeladen i glasburkar. Lite sötsur smak men jättegott!! Jag tänker att marmeladen kommer passa bra till ost och kex. Vad tror ni?


I morgon ska jag prova att göra en sommardrink med flädersaft och bubbel. Hoppas det blir gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar